Volledige lichtopbrengst voor de accu-alliantie: SCANGRIP wordt onderdeel van CAS

Breukelen, 01.10.2021

SCANGRIP, de toonaangevende fabrikant van LED-werklampen in Europa, sluit zich aan bij het Cordless Alliance System (CAS). Met het Deense bedrijf wordt het fabrikanten overkoepelende accu-systeem uitgebreid met 6 LED-werklampen.

Als het om krachtige werklampen gaat, kiezen veel professionele gebruikers voor SCANGRIP. Het Deense bedrijf dat is gevestigd in Svendborg is de toonaangevende fabrikant van LED-werklampen in Europa en zorgt nu voor de volledige lichtopbrengst in het Cordless Alliance System (CAS). „Wij willen onze klanten het meest efficiënte assortiment aan werklampen bieden. Onze bedoelingen zijn daarom duidelijk: wij zorgen bij onze producten voor de maximale lichtopbrengst en dito levensduur. Daarbij kiezen wij heel duidelijk voor de accu, want wij ontwikkelen en produceren de werklampen van de toekomst“, zegt Anders Borring, eigenaar en CEO van SCANGRIP. „Met CAS hebben wij een krachtige accu-technologie en kunnen onze klanten tegelijkertijd toegang tot heel veel sterke merken en hun producten bieden – en dat wereldwijd. Wat de doorslag heeft gegeven: één accu past voor alles.“ Het Deense bedrijf neemt in totaal zes verschillende werklampen op accu-basis mee naar het door Metabo geïnitieerde, fabrikanten overkoepelende accu-systeem. „SCANGRIP is voor ons een enorme stap vooruit. Wij hebben al enige tijd contact met elkaar en zijn verheugd dat wij nu een nieuwe partner met producten van absolute topkwaliteit kunnen toevoegen. Eentje die ons verder helpt op het zo belangrijke gebied van de lichttechniek. Want iedere professionele gebruiker heeft accu-werklampen nodig – ongeacht in welke branche hij of zij werkzaam is“, zegt Horst W. Garbrecht, CEO van Metabo.

Volledige inzet voor verschillende toepassingen

Dat ziet ook Anders Borring, eigenaar van SCANGRIP, zo: „Onze lampen zijn daarom de ideale uitbreiding van het CAS-assortiment. Ze worden overal gebruikt, waar gebruikers hun werkomgeving moeten verlichten.“ Een goed voor-beeld daarvan is de montage van schakelkasten: „Schakelkasten staan vaak in de kelder of in donkere ruimten. Voor de montage ontbreekt het dan vaak aan voldoende licht. Dus verlicht de elektricien de omgeving met onze werklamp“, zegt Anders Borring. „Voor de montage van de schakelkast kan hij daarnaast nog over een hele reeks andere machines uit het CAS-programma beschikken. Moet hij bijvoorbeeld kabelschoenen klemmen of kabels doorknippen, dan neemt hij het gereedschap van Cembre. Losse elementen bevestigt hij met de accu-boorschroefmachine van Metabo. En voor al deze machines heeft hij maar één accu nodig.“ Een ander voorbeeld is de installateur: moeten er bijvoorbeeld aansluitflenzen voor ventilatie- en verwarmingskanalen worden aangebracht, dan is de verbindingspers van TRUMPF precies de juiste keuze. Ook bij dit werk brengen de lampen van SCANGRIP licht in de duisternis. Ook de machines van Rothenberger zijn een optimale aanvulling voor de installateur. „Hieruit kan men concluderen dat voor één toepassingsgebied verschillende machines uit het CAS-assortiment gebruikt kunnen worden – maar er slechts één accu nodig is“, zegt Anders Borring.

Zesvoudige versterking voor CAS

De zes nieuwe werklampen van SCANGRIP zijn geschikt voor uiteenlopende toepassingen en hebben daarbij een bijzonder hoge lichtopbrengst. De nieuwe LED-bouwlamp NOVA 2 CAS genereert max. 2.000 lumen, is bijzonder compact en kan door de handige draaggreep gemakkelijk worden meegenomen. Een lichtopbrengst tot max. 4.000 c.q. 10.000 lumen wordt gerealiseerd door de beide nieuwe accu-stralers NOVA 4 CAS en NOVA 10 CAS. Deze werklampen zijn bijzonder robuust en daardoor ook uitstekend geschikt voor gebruik onder de zwaarste omstandigheden: zoals onder natte omstandigheden, bij kou of stof. De derde bouwlamp in de reeks, de accu-werklamp AREA 10 CAS, is een echte lichtgewicht en kan daarom moeiteloos worden getransporteerd. De lamp heeft een lichtopbrengst van max. 10.000 lumen. Professionele gebruikers kunnen tussen een stralingshoek van 180° of 360° kiezen. Zo kan niet alleen de werkomgeving heel nauwkeurig worden verlicht, maar ook de gehele ruimte. Onderdeel van de nieuwe SCANGRIP CAS-reeks is ook de accu-schijnwerper VEGA LITE 4 CAS. Deze schijnwerper heeft een robuuste, waterdichte kunststof behuizing. De krachtige LED-lamp genereert een verblindingsvrije, verstrooide en aangename werkverlichting en is zowel geschikt voor binnen als buiten. De nieuwe CAS-reeks wordt afgerond met de accu-straler TOWER LITE CAS met twee zwenkbare stralers die 360° gedraaid kunnen worden en een maximale hoogte van ca. twee meter bereiken. De TOWER LITE CAS kan bovendien, samen met de driepoot waarop hij is geplaatst, worden ingeklapt en overal mee naartoe worden genomen.

Van dorpssmid tot internationaal bedrijf

SCANGRIP werd al in 1906 als kleine dorpssmid in Denemarken opgericht. Hieruit is later de gereedschapsfabriek SCANGRIP ontstaan en haar succes mede aan de uitvinding van de griptang met eenhandsbediening te danken heeft. Deze innovatieve geest heeft het Deense bedrijf nu nog steeds: sinds 2008 ontwikkelt en produceert SCANGRIP op haar eigen productielocaties krachtige werklampen en verkoopt deze aan professionele gebruikers uit de bouw en industrie. De tegenwoordig toonaangevende fabrikant van LED-werklampen in Europa is nu één van de 23 CAS-partners, waarbij de accu's en laders 100% compatibel zijn en alle machines en apparaten met één accu kunnen worden gebruikt.

Het Deense bedrijf SCANGRIP is gevestigd in Svendborg en produceert LED-werklampen voor klanten uit de industrie en de bouw. De nieuwe partner van het Cordless Alliance System (CAS) breidt het fabrikanten overkoepelend accu-systeem uit met 6 verschillende werklampen.

De nieuwe accu-lampen van SCANGRIP brengen bij meerdere toepassingen licht in de duisternis – ze worden precies daar gebruikt, waar professionals hun werkomgeving moeten verlichten.

SCANGRIP treedt met 6 accu-werklampen toe tot het Cordless Alliance System (CAS). De nieuwe krachtige lampen zijn geschikt voor uiteenlopende toepassingen, zowel binnen als buiten.

Over CAS

Het Cordless Alliance System (CAS) is een door Metabo, fabrikant van elektrisch gereedschap uit Nürtingen geïnitieerd, fabrikanten overkoepelend accu-systeem. CAS ging in de zomer van 2018 met negen fabrikanten van elektrisch gereedschap en machines uit diverse segmenten van start. Op dit moment maken de bedrijven Metabo, Rothenberger, Mafell, Eisenblätter, Collomix, Haaga, Electrostar (Starmix), Eibenstock, Steinel, Rokamat, Elried/edding, Birchmeier, fischer, Prebena, Cembre, Pressfit, Jöst abrasives, Gesipa, Trumpf, Monti, Baier, ITH-Schraubtechnik en SCANGRIP deel uit van CAS. Binnen dit in de branche unieke accu-systeem zijn alle machines van de CAS-partners voor 100% uitwisselbaar en kunnen willekeurig met elkaar gecombineerd worden. Op basis van de krachtige Metabo LiHD-accu-technologie verzamelt CAS de meest uiteenlopende bedrijven onder één dak en biedt professionele gebruikers zo de vrijheid, ook ver van een stopcontact met standaard- en speciale producten van verschillende fabrikanten mobiel en flexibel te werken. Meer over CAS leest u op www.cordless-alliance-system.com/nl.

Metabowerke GmbH in Nürtingen is een traditionele fabrikant van elektrisch gereedschap voor professionele gebruikers op het gebied van metaal en industrie, evenals de bouw en renovatie. Metabo staat voor krachtig accu-gereedschap en is met haar LiHD-technologie de toonaangevende aanbieder in het accu-segment. Zo heeft Metabo haar visie met betrekking tot een snoerloze bouwplaats inmiddels gerealiseerd. De LiHD-technologie vormt bovendien de basis voor het accu-systeem CAS (Cordless Alliance System), dat uit machines en elektrisch gereedschap van verschillende, branchespecifieke fabrikanten bestaat. Onder de merknaam Metabo wordt een volledig assortiment machines en toebehoren voor alle gangbare toepassingen, maar ook specifieke producten en systeemoplossingen voor speciale toepassingen aangeboden. Het programma van Metabo bestaat uit een omvangrijk assortiment accu-machines, naast gesnoerde machines en persluchtgereedschap. Metabo werd in 1924 opgericht en is inmiddels uitgegroeid tot een middelgroot bedrijf, dat behalve op de locatie Nürtingen ook in het Chinese Shanghai produceert. 25 verkooporganisaties en meer dan 100 importeurs zorgen voor de internationale vertegenwoordiging. Wereldwijd werken er ca. 2.000 mensen voor Metabo. Ze hebben in het boekjaar 2020/2021 (april 2020 tot maart 2021) en omzet van 594 miljoen euro gerealiseerd. Meer over Metabo en haar producten vindt u op www.metabo.com.

Over SCANGRIP

Het Deense bedrijf SCANGRIP werd in 1906 opgericht en is tegenwoordig de toonaangevende fabrikant van LED-werklampen in Europa. Anders Borring is sinds 1993 de eigenaar en CEO van SCANGRIP. Het Deense bedrijf ontwikkelt en produceert krachtige werklampen op de eigen productielocaties in Svendborg, Sjanghai en Ninghai. De SCANGRIP-groep biedt wereldwijd werk aan 550 medewerkers en verkoopt haar producten in 75 landen aan professionele gebruikers uit de bouw en industrie. Meer over SCANGRIP en haar producten op www.scangrip.com