Ideaal bij stof en water: nieuwe accu-alleszuigers van Metabo

Breukelen, 30.09.2021

Ideaal bij stof en water: nieuwe accu-alleszuigers van Metabo

• Compacte en lichte accu nat-/droogzuiger
  • Filterreiniging PressClean met een druk op de knop
  • Eco-modus voor langere looptijd per acculading, boost-modus voor maximaal vermogen

De beide nieuwe accu-alleszuigers AS 18 L PC Compact en AS 18 HEPA PC Compact van Metabo voeren alle reinigings- en afzuigtaken snel en betrouwbaar uit – en dat bij het fijnste stof, grove verontreinigingen of kleine hoeveelheden water. De AS 18 L PC Compact valt in stofklasse L voor gevaarlijk stof zoals huisstof, gips of kalk. De nieuwe AS 18 HEPA PC Compact is met zijn HEPA-filter heel geschikt voor mensen met een allergie, want het reduceert tevens de doorlaatbaarheid van huisstof, pollen, allergenen en mijten. „Beide machines zijn klein en compact – en het allerbeste: ze zijn snoerloos. Gebruikers kunnen met deze zuigers mobiel in zowel droge als natte omgevingen werken en zijn zo het beste tegen stof met werkplekwaarden van meer dan 1 mg/m3 beschermt“, vertelt Sebastian Koch, productmanager bij Metabo.

Schoon filter met één druk op de knop, flexibele zuigkracht

De beide apparaten hebben een geïntegreerde filterreiniging: als het filter na langdurig werken vol zit met stof, kan het heel eenvoudig en met een druk op de knop worden gereinigd. Bovendien biedt Metabo passende vliesfilterzakken aan. Zo kan ook het fijnste stof veilig worden opgevangen en afgevoerd. Al naargelang de toepassing kan flexibel tussen de eco-modus voor een langere looptijd per acculading en de boost-module voor een maximaal zuigvermogen worden gewisseld. „Werkt de gebruiker bijvoorbeeld op een gladde ondergrond zoals een parketvloer, dan is de eco-stand voldoende. Zo kan de energie van de accu-packs volledig worden benut en kan er uiteindelijk langer worden gewerkt.“, zegt Koch. „Hoe meer zuigkracht er nodig is, des te sneller naar de boost-modus wordt gewisseld.“ Een afsluitdop op de zuiger beschermt de accu-pack daarbij tegen stof en nattigheid.

Voor hoeken en randen

Het tot de leveringsomvang behorende zuig- en spleetzuigmondstuk is heel geschikt voor het reinigen van kleine ruimtes. „Echter soms is zelfs het spleetzuigmondstuk te groot voor een kleine spleet. Dan biedt de blaasfunctie uitkomst“, zegt Koch. Want daarmee kun je bijvoorbeeld grote houtspanen gewoon wegblazen. Met deze zuiger kom je in iedere hoek, mede dankzij een elastische zuigslang die tot wel 2,5 meter kan worden uitgerekt. Na gedane arbeid kan de slang snel en compact in de machine worden opgeborgen. Net zo ruimtebesparend kan ook het meegeleverde stangensysteem aan de zuiger worden bevestigd. Met de geïntegreerde draagriem kan je de zuiger handig transporteren en bij gebruik in combinatie met elektrisch gereedschap gewoon omhangen. „De beide nieuwe accu-alleszuigers zijn klein en compact en beschikken met de filterreiniging en toebehoren over alles wat een professional voor kleine reinigings- en afzuigwerkzaamheden nodig heeft. Conclusie: een betrouwbare begeleider voor snelle jobs in de werkplaats of op de bouwplaats. En wie nog meer power nodig heeft, kiest gewoon voor de accu-alleszuiger 36-18 BL 25 M SC – zo ontstaat een compleet systeem“, aldus Koch.

Technische gegevens in één oogopslag

AS 18 L PC Compact

Ø 32 mm

Stretch, 0,5 m – 2,5 m,

Ø 32 mm

Ideaal voor snelle reinigings- en afzuigwerkzaamheden: de nieuwe accu-nat-/droogzuiger AS 18 L PC Compact is licht en compact.

Ideaal op de bouwplaats: de AS 18 L PC Compact valt in de stofklasse L en zorgt voor een schone en stofarme werkomgeving.

De nieuwe AS 18 HEPA PC Compact is vooral geschikt voor mensen met een allergie, want het HEPA-filter vermindert bovendien de doorlaatbaarheid van huisstof, pollen, allergenen en mijten.

Brabanthaven 11

3433 PJ Nieuwegein