Metabo komt met de sterkste accu-reciprozaag op de markt

Breukelen, 02.10.2022

Sterkste accu-reciprozaag op de markt

• Inschakelbare pendelslag voor bijzonder snel zagen
  • Minder trillingen met Metabo VibraTech (MVT)
  • Het zaagblad vervangen en de diepte-aanslag verstellen zonder gereedschap

Voor de zwaarste werkzaamheden is de nieuwe 18 Volt accu-reciprozaag SSEP 18 LTX BL MVT van Metabo het ideale gereedschap: „Onze nieuwe reciprozaag is extreem krachtig en de snelste op de markt – dus ook de zwaarste klussen worden probleemloos uitgevoerd“, zegt Maximilian Knauß, productmanager bij Metabo. Daarmee is deze machine ideaal voor sloopwerkzaamheden en om verschillende materialen, van hout en metaal tot steen, op maat te zagen. De pendelslag, die de gebruiker gewoon met een hendel kan inschakelen, zorgt voor een bijzonder snelle voortgang. Hiermee beweegt het zaagblad niet alleen vooruit en terug, maar ook op en neer. De benodigde kracht wordt door de borstelloze motor geleverd. Tegelijkertijd beschermt de trillingscompensatie Metabo VibraTech (MVT) de gebruiker: een geïntegreerd contragewicht minimaliseert de trillingen tijdens het zagen en zorgt ervoor, dat er gedurende lange tijd comfortabel kan worden gewerkt.

Gereedschapsloze wissel

Ook door de zaagsnedes valt de nieuwe accu-reciprozaag op door zijn snelheid: gebruikers vervangen het zaagblad zonder hulp van gereedschap door middel van een hendel op de behuizing – deze kan in iedere positie en ook met handschoenen goed worden bediend. De diepte-aanslag kan eveneens zonder gereedschap worden versteld, zodat het zaagblad optimaal kan worden benut. Het toerental kan vooraf worden gekozen, dat zorgt voor de best mogelijke zaagprestaties in elk materiaal. „Bovendien hebben wij de handgreep van onze nieuwe reciprozaag verbeterd en schuin geplaatst – zo ligt de machine onder de verschillende werkomstandigheden altijd goed in de hand“, vertelt Knauß. Een robuuste aluminium behuizing beschermt de zaag zelfs onder de meest ruwe omstandigheden. Bovendien kan hij gemakkelijk worden opgehangen aan de geïntegreerde stellinghaak zodat hij gedurende de pauzes veilig is opgeborgen.

De nieuwe accu-reciprozaag is onderdeel van het 18 Volt-accusysteem van Metabo en is een uitbreiding van de merken overkoepelend accu-alliantie CAS (Cordless Alliance System). Binnen CAS kunnen op dit moment ca. 280 machines van 25 verschillende merken naar believen met elkaar gecombineerd worden.

Technische gegevens

SSEP 18 LTX BL MVT

Accu-spanning

18 V

Aantal slagen (onbelast)

0 – 3.000 t/min.

Zaagslaglengte

32 mm

Gewicht (zonder accu-pack)

3,9 kg

De inschakelbare pendelslag van de nieuwe 18 Volt accu-reciprozaag SSEP 18 LTX BL MVT van Metabo zorgt voor bijzonder snel zagen, ook onder de zwaarste omstandigheden.

Het zaagblad van de nieuwe accu-reciprozaag SSEP 18 LTX BL MVT van Metabo kan men snel en zonder gereedschap verwisselen. Het toerental kan vooraf worden gekozen, dat zorgt voor de best mogelijke zaagprestaties in elk materiaal.

Van hout tot metaal: de krachtige accu-reciprozaag SSEP 18 LTX BL MVT van Metabo zaagt ook efficiënt door gecombineerd materiaal en is dus ideaal voor zelfs de zwaarste sloopwerkzaamheden.

De nieuwe 18 Volt accu-reciprozaag SSEP 18 LTX BL MVT van Metabo is extreem krachtig en de snelste op de markt – dat maakt hem tot het ideale gereedschap voor de zwaarste omstandigheden.

Over Metabo

Metabowerke GmbH in Nürtingen is een traditionele fabrikant van elektrisch gereedschap voor professionele gebruikers op het gebied van metaal en industrie, evenals de bouw en renovatie. Metabo staat voor krachtig accu-gereedschap en is met haar LiHD-technologie de toonaangevende aanbieder in het accu-segment. Zo heeft Metabo haar visie met betrekking tot een snoerloze bouwplaats inmiddels gerealiseerd. De LiHD-technologie vormt bovendien de basis voor het accu-systeem CAS (Cordless Alliance System), dat uit machines en elektrisch gereedschap van verschillende, branchespecifieke fabrikanten bestaat. Onder de merknaam Metabo wordt een volledig assortiment machines en toebehoren voor alle gangbare toepassingen, maar ook specifieke producten en systeemoplossingen voor speciale toepassingen aangeboden. Het programma van Metabo bestaat uit een omvangrijk assortiment accu-machines, naast machines met snoer en persluchtgereedschap. Metabo werd in 1924 opgericht en is inmiddels uitgegroeid tot een middelgroot bedrijf, dat behalve op de locatie Nürtingen ook in het Chinese Shanghai produceert. 25 verkooporganisaties en meer dan 100 importeurs zorgen voor de internationale vertegenwoordiging. Wereldwijd werken er ca. 2.000 mensen voor Metabo. Ze hebben in het boekjaar 2020/2021 (april 2020 tot maart 2021) en omzet van 594 miljoen euro gerealiseerd. Meer over Metabo en haar producten vindt u op www.metabo.com.

Over CAS

Het Cordless Alliance System (CAS) is een door Metabo, fabrikant van elektrisch gereedschap uit Nürtingen geïnitieerd, merken overkoepelende accu-alliantie. CAS ging in de zomer van 2018 met 9 fabrikanten van elektrisch gereedschap en machines uit diverse segmenten van start. Op dit moment zijn de bedrijven Metabo, Rothenberger, Mafell, Eisenblätter, Collomix, Haaga, Electrostar (Starmix), Eibenstock, Steinel, Rokamat, Elried/edding, Birchmeier, fischer, Prebena, Cembre, Pressfit, Jöst abrasives, Gesipa, Trumpf, Monti, Baier, Scangrip, Cemo, ITH Schraubtechnik, Spewe, Lamello, Promotech, Rico, Virax, Engelbert Strauss, HellermannTyton, Jepson Power, Holmatro en Rubi partner van CAS. Binnen dit in de branche unieke accu-systeem zijn alle machines van de CAS-merken voor 100% uitwisselbaar en kunnen willekeurig met elkaar gecombineerd worden. Op basis van de krachtige Metabo LiHD-accu-technologie verzamelt CAS de meest uiteenlopende bedrijven onder één dak en biedt professionele gebruikers zo de vrijheid, ook ver van een stopcontact met standaard- en speciale producten van verschillende fabrikanten mobiel en flexibel te werken. Meer over CAS leest u opwww.cordless-alliance-system.com/nl

Brabanthaven 11

3433 PJ Nieuwegein