Nieuwe accu-decoupeerzagen

Breukelen, 24.02.2018

Veelzijdig en duurzaam: nieuwe accu-decoupeerzagen van Metabo

Geen lastig snoer, 100% mobiel en perfecte bediening – de twee nieuwe accu-decoupeerzagen van Metabo zijn echte allrounders. Ze zijn verkrijgbaar in twee modellen: meubelmakers, timmerlieden of vloerleggers kunnen al naargelang hun persoonlijke smaak kiezen tussen de STA 18 LTX 100 met slanke bodygreep en de STAB 18 LTX 100 met beugelgreep.  Voor welke zaag men ook beslist: beide varianten bieden met rubberen grepen en ergonomisch design een optimale controle.

Duurzaam en flexibel

Of het nu gaat om het zagen van precies gebogen zaagsneden in werkplaten of het zagen van gipsvezelplaten: de nieuwe accu-decoupeerzagen van de fabrikant uit Nürtingen zijn extreem duurzaam en net zo sterk als een gesnoerde machine. Een 3.5 Ah-LiHD-accupack levert bijvoorbeeld voldoende stroom om max. 35 meter in een 18 mm dikke OSB-plaat te zagen. Dankzij hun krachtige accu-motoren zijn de zagen geschikt voor wel 100 mm diepe zaagsneden in zacht hout. Met flexibele pendelslag zagen ze naar keuze snel of zuiver. Bovendien werken beide zagen in elk materiaal door een variabel instelbaar aantal slagen steeds met de passende snelheid.

Schone werkplek, veel toebehoren

Waar gezaagd wordt, ontstaan stof en spaanders: een aangesloten alleszuiger zorgt echter voor duidelijk minder afval. Wie zich op de bouwplaats geheel snoerloos wil bewegen, kiest daarvoor de nieuwe Metabo accu-alleszuiter AS 18 L PC. Maar ook zonder zuiger zorgt de bijschakelbare spaanblaasinrichting voor vrij zicht op de getrokken lijn. Met bijna 80 verschillende decoupeerzaagbladen voor alle materialen, een kunststof beschermplaat voor gevoelige oppervlakken en de stapel- en koppelbare transportkoffer Metaloc zijn de zagen het kernstuk van een perfect afgestemd systeem.

Technische gegevens in een oogopslag

STA 18 LTX 100

STAB 18 LTX 100

Aantal slagen.