Nieuw accu-klinknagelpistool NP 18 LTX BL 5.0

Breukelen, 01.06.2018

Klinken in enkele seconden met het nieuwe accu-klinknagelpistool van Metabo

• Extreem snel, vergelijkbaar met persluchtmachines
  • Krachtig en duurzaam dankzij brushless motor en robuuste precisietransmissie
  • Eerste accu-klinknagelpistool uitwisselbaar met een geheel 18 Volt-systeem

Metabo heeft nu ook wat klinken aangaat heel wat te bieden. Het nieuwe accu-klinknagelpistool plaatst klinknagels in enkele seconden: de NP 18 LTX BL 5.0 heeft per klinknagel slechts ongeveer een seconde nodig. Daarmee is het accu-klinknagelpistool van Metabo 2 x zo snel als op de markt verkrijgbare, vergelijkbare machines en doet het niet onder voor persluchtmachines. En dat zonder snoer. Platen voorbereiden en bevestigen – met de productuitbreiding dekt Metabo zo het standaardproces in de plaatbewerking binnen de 18 Volt-klasse af; de NP 18 LTX BL 5.0 is het eerste accu-klinknagelpistool op de markt, dat met een geheel systeem van 18 Volt-machines uitwisselbaar is.

Zekere investering

Het extreem snelle zetproces verhoogt de productiviteit aanzienlijk. "Dankzij de brushless motor en de robuuste precisietransmissie is het accu-klinknagelpistool niet alleen onverslaanbaar snel, maar ook bijzonder duurzaam“, legt productmanager Enno Riemersma uit. "Dat maakt van het accu-klinknagelpistool een zekere investering, die lang meegaat.“ Niet alleen het apparaat heeft veel uithoudingsvermogen – maar ook de klinknagelverbindingen, zoals in de leuningbouw, op pijpleidingen in de ventilatie- en aircobouw of in de reservoir- en omhulselbouw. "Klinknagelverbindingen zijn bijzonder praktisch, omdat ze snel en voordelig zijn“, zegt Enno Riemersma.

Een apparaat voor alle gevallen

Geïntegreerde mondstukken houden de klinknagel in iedere positie vast; zo kan hij er tijdens het werken niet uit vallen, in welke positie het apparaat ook gehouden wordt. Voor nog meer veiligheid zorgt een robuuste handbeschermingsbeugel met geïntegreerde mondstukhouder. Wanneer de achter aangebrachte, transparante opvangbak vol is, ziet de gebruiker dat meteen en kan hij de resterende klinknageldoornen verwijderen. In de opvangbak is bovendien het gereedschap geïntegreerd om het passende mondstuk te wisselen, indien nodig. Het accu-klinknagelpistool van Metabo is geschikt voor alle klinkmaterialen – zoals bijvoorbeeld aluminium, staal en roestvast staal – tot een diameter van 5 mm.

Klinken met systeem

Samen met de accu-boormachine BE 18 LTX 6 dekt het accu-klinknagelpistool NP 18 LTX BL 5.0 van Metabo het standaardproces in de plaatbewerking binnen de 18 Volt-klasse af: van het voorbereiden tot de klinknagel-bevestiging. In het Pick+Mix-systeem van Metabo zijn meer dan 85 machines van de 18 Volt-klasse onderling uitwisselbaar en zoals gewenst te combineren.

Technische gegevens in één oogopslag

NP 18 LTX BL 5.0

Klinknagel-diameter