Multilader ASC 30-36 Multi 8

Breukelen, 09.11.2016

Gebruik van 's werelds eerste achtvoudig accu laadstation van Metabo zorgt ervoor dat 8 5.2 Ah accu-packs geladen zijn in slechts anderhalf uur.

Laad tot 8 accu-packs tegelijkertijd en in recordtijd

Productiever werken en gemakkelijk in gebruik: Metabo introduceert het eerste mobiele achtvoudige accu laadstation voor 14.4 tot 36 Volt accu-packs.

Als tal van accu-machines continu in gebruik zijn op de bouwplaats wordt het laadpunt een knelpunt. Metabo biedt een oplossing met de ASC 30-36 Multi 8 14.4-36 V AIR COOLED, `s werelds eerste mobiele achtvoudige laadstation, waarmee tot 8 accu-packs tegelijkertijd en zonder tijdverlies geladen kunnen worden, zelfs wanneer deze volledig in gebruik is. Dankzij de Ultra-M Technologie, is de lader geschikt voor alle Metabo Li-Power en LiHD accu-packs van 14.4 tot 36 Volt en te gebruiken in elk mogelijke combinatie. De geïntegreerde koppeling van de acht volwaardige laadpoorten zorgt ervoor dat het laadstation slechts één aansluitkabel gebruikt.  Dit zorgt ervoor dat er maar één jaarlijkse keuring nodig is, wat een tijd- en kostenbesparend voordeel.

Meervoudig sneller laden

Conventionele multi laders bieden slechts plek tot maximaal 4 accu-packs en worden ook beduidend langzamer wanneer alle poorten bezet zijn. Bijvoorbeeld; de viervoudige laders op de markt vereisen momenteel ongeveer 220 minuten wanneer alle poorten bezet zijn met 5.0 Ah accu-packs. De Metabo multilader laadt twee keer zoveel accu-packs in de helft van de tijd. Ondanks dat er enkele zesvoudige laders zijn, laden deze alleen na elkaar en vereisen tot 8 uur voor het laden van 5.0 Ah accu-packs. De Metabo multilader laadt 8 5.2 Ah accu-packs tegelijkertijd in ongeveer 100 minuten en is daardoor ongeveer 5 keer sneller. De gepatenteerde AIR COOLED laad-technologie verzekerd snel, maar gecontroleerd en veilig laden, voor elke individuele accu-pack. Elke laadpoort heeft een aparte display om de laadtoestand te controleren.

Georganiseerde oplossing

De multilader heeft een robuuste aluminium behuizing met stevige handgreep en is daardoor ideaal voor dagelijks gebruik op de bouwplaats. De koffer heeft ook een ophangmogelijkheid aan de achterkant om hem aan de wand te bevestigen om zo ruimte te besparen. De multilader biedt zo voordelen t.o.v. de individuele laders daar waar een orde, compactheid en robuustheid vereist is. Verder is de multilader een lagere investering en flexibeler alternatief voor de permanente laadkasten die geïnstalleerd en bekabeld moeten worden.

Download Persbericht "Multilader ASC 30-36 Multi 8":

2016_11_Metabo_Desktop_charger_ASC_Multi_8.zip