LiHD-technologie: 7.0 en 3.5 Ah

Breukelen, 06.04.2017

Meer uithoudingsvermogen, meer flexibiliteit: de nieuwe LiHD accu-generatie van Metabo

Metabo verhoogt de capaciteit van zijn krachtige LiHD accu-packs van 6.2 tot 7.0 en van 3.1 tot 3.5 Ah. Nog langer werken met één acculading  – ook bij extreme toepassingen.

Maximaal vermogen en lange accu-looptijden ook voor de hele grote machines: Metabo heeft van zijn visie van de snoerloze bouwplaats inmiddels werkelijkheid gemaakt en introduceert in mei a.s. een nieuwe generatie LiHD-accu-packs met een capaciteit van 7.0 en 3.5 Ah bij hetzelfde prestatievermogen, hetgeen de onafhankelijkheid van het stopcontact nog verder uitbreidt. 7.0 Ah voor LiHD accu-packs betekend voor de gebruiker dat hij met één acculading meer dan 2 x zo lang werkt als met traditionele lithium-ion accu-packs. Vooral bij toepassingen waarbij hoge spanningen nodig zijn zoals de grote 36 Volt haakse accu-slijper of de 3 kg accu-combihamer heeft men voordeel van de nieuwe accu-packs met langere looptijd. Daarnaast biedt Metabo een compacte versie met 3.5 Ah  aan. De 1-rijige LiHD accu-packs zijn duidelijk lichter dan vergelijkbare 2-rijige Li-ion-accu-packs met 4.0 Ah, maar hebben nagenoeg dezelfde looptijd. De platte 3.5 Ah LiHD accu-packs zijn met name bij boor- en schroefwerkzaamheden in het voordeel: bij gelijke kracht maken de 3.5 Ah flat-packs de gebruikte machines  nog beter te hanteren en bestendiger.

"Met de marktintroductie van de toonaangevende LiHD accu-technologie in het afgelopen jaar hebben wij reeds een grote stap gezet op weg naar de onafhankelijkheid van het stopcontact. Nu hebben wij met de 7.0 Ah accu-pack opnieuw iets toegevoegd", zegt Horst W. Garbrecht, CEO van Metabo. De nieuwe accu-generatie biedt echter niet alleen voordelen bij extreme toepassingen, ook bij normale werking wordt de levensduur van het elektrisch geheugen verdubbeld, omdat LiHD accu-packs bij gelijke belasting minder warm worden dan accu-packs met traditionele celtechnologie. Metabo garandeert daarom ook op alle nieuwe LiHD accu-packs een gratis garantie van drie jaar. Dat maakt van de aanschaf van LiHD een zekere en duurzame investering. Alle nieuwe LiHD accu-packs zijn vanaf mei a.s. in het Pick+Mix systeem verkrijgbaar, waarmee gebruikers machines, accu-packs en laders individueel kunnen samenstellen.

Download Persbericht "LiHD-technologie: 7.0 en 3.5 Ah":

201704_Metabo_LiHD_7.0-3.5Ah.zip