Drietoerige brushless accu-boorschroefmachines

Breukelen, 19.04.2017

Handzaam formaat, maximaal toerental: Metabo completeert zijn 18 Volt range met nieuwe accu-(klop)boorschroefmachines met 3 standen

Metabo vult zijn machineassortiment in de hoogste vermogensklasse aan met 18 Volt accu-boorschroefmachines en -klopboormachines met 3 standen en koolborstelloze motoren. De boorschroefmachines overtuigen met hoog toerental en een perfecte verhouding tussen formaat, gewicht en vermogen.

Of het nu is voor zwaar timmermanswerk, snelle boorgaten in metaal of het gebruik in de bouw en bij de renovatie: de nieuwe Metabo accu-boorschroefmachines met 3 standen van de LTX-klasse zijn krachtige allrounders met het grootste gebruiksspectrum op de markt. Naast alle beproefde functies van de Metabo LTX-boorschroefmachine met twee standen hebben de nieuwe machines een overbrenging met een derde stand voor hoge toerentallen tot 3.800 toeren per minuut. Alle nieuwe machines met 3 standen zijn uitgerust met de koolborstelloze motoren van de tweede generatie van Metabo, die met hun speciale wikkelingsopbouw voor nieuwe maatstaven gezorgd hebben inzake vermogensdichtheid en rendement. Dankzij deze motoren en de innovatieve LiHD accu-technologie zijn de schroefmachines met 3 standen bijzonder compact en krachtig. De nieuwe 18 Volt machines verenigen met een koppel van max. 60 Nm in zachte en 120 Nm in harde schroefwerkzaamheden enorm vermogen met een extreem handzame constructie. Met een lengte van slechts 213 mm biedt de accu-boorschroefmachine BS 18 LTX-3 BL Q I een ideale verhouding tussen maat en kracht. Als de gebruiker met de Quick-versie zonder boorhouder werkt, wordt de lengte van de machine verkort tot slechts 168 mm.

Drie snelheden voor alle toepassingen

Met de BS 18 LTX-3 BL Q I boren gebruikers in hout met een diameter van max. 65 mm, in staal bedraagt de maximale boordiameter 13 mm. De klopboormachine SB 18 LTX-3 BL Q I boort bovendien gaten met een diameter van max. 16 mm in metselwerk. Alle nieuwe Metabo-machines met 3 standen zijn daarmee optimaal uitgerust voor het universele gebruik – van de kleine, nauwkeurige schroefwerkzaamheden via snel boren in hout en metaal tot zware schroef- en boortoepassingen. De nauwkeurige elektronische koppelinstelling van Metabo verlaagt voor een precieze verwerking van zeer kleine schroeven niet alleen het koppel, maar past ook het toerental aan het optimale niveau aan. Voor aanboren op gladde oppervlakken of losdraaien van vastzittende schroeven, gaat de gebruiker via het stelwiel over op de impulsmodus. De geïntegreerde LED verlicht donkere plekken en maakt zo het werken makkelijker. Met 600 toeren per minuut in de eerste en 2.050 toeren per minuut in de tweede stand hebben de nieuwe machines met drie standen in de eerste twee standen dezelfde toerentallen en hetzelfde koppel als de LTX-boorschroefmachines met twee standen. Professionals kunnen ook zoals gebruikelijk werken met de nieuwe boorschroefmachines, maar de derde stand met 3.800 toeren per minuut biedt u extra het optimale toerental voor kleinere boorgaten in metaal. Dankzij de LiHD accu-technologie hebben de machines bovendien een enorm uithoudingsvermogen.

Alle nieuwe accu-boorschroefmachines en -klopboormachines met 3 standen van Metabo zijn verkrijgbaar met het praktische snelwisselsysteem Quick. Binnen enkele seconden schakelt men daarmee om tussen boren, schroeven en haaks schroeven – gereedschapsloos en in een handomdraai. Bits en zeskantboor kunnen ook zonder boorhouder direct in de as geplaatst worden – zo worden de machines nog korter en lichter en daarmee het ideale gereedschap in nauwe ruimtes. Bij extreme toepassingen en wanneer extra kracht nodig is, kan de kracht van de LTX-machines met het koppelopzetstuk PowerX3 verdrievoudigd worden. Met het Pick+Mix systeem kunnen gebruikers de machines ook zonder accu-packs en lader kopen of hun individuele set van machines, accu-packs en laders samenstellen.

Download Persbericht "Drietoerige brushless accu-boorschroefmachines en -klopboormachines":

201704_Metabo_Drietoerige_Brushless_Accu-boorschroefmachine.zip