Afkort- en plintenzaag

Breukelen, 07.04.2016

‚s Werelds eerste afkort- en plintenzaag van Metabo

Metabo brengt als eerste fabrikant van elektrische gereedschap een precieze afkortzaag met trekfunctie en symmetrisch verstelbaar aanslagsysteem op de markt.

Met de KGSV 72 Xact SYM introduceert Metabo 's werelds eerste zaag die de trekfunctie van een afkortzaag met een symmetrisch verstelbaar aanslagsysteem en de hoogste precisie combineert. Door deze, voor patent aangemelde, combinatie kunnen gebruikers zowel panelen als plinten met slechts één machine snel en precies zagen. Op het symmetrisch verstelbare aanslagsysteem kunnen hoeken zonder rekenen met de hoogste nauwkeurigheid direct met de meegeleverde verstekhaak worden overgenomen en zo het verstek tijdbesparend en precies zagen. De constructie met de binnenliggende trekstangen die niet naar achteren uitsteken, maakt de zaag bovendien zeer compact.

Met het fijne vlak-/trapezium getande zaagblad met 216 mm Ø en de aan beide zijden gelagerde trekfunctie levert de KGSV 72 Xact SYM nauwkeurige zaagsneden tot 305 mm in vloerpanelen, plinten en aluminium profielen. De naar beide zijden draaibare tafel en de naar beide zijden kantelbare zaagkop bieden maximale flexibiliteit. Met een zaagcapaciteit van 305 x 72 mm bij 90°, dubbele lijnlaser, toerentalregeling, effectieve spaanafzuiging, diepteaanslag en passende toebehoren biedt de KGSV 72 Xact SYM alles wat de professional voor productief en exact werken nodig heeft. In combinatie de alleszuiger ASR 35 M ACP worden stof en spanen betrouwbaar afgezogen. Voor staand werken of transport is de KGSV 72 Xact SYM snel en zonder gereedschap op de nieuwe afkortzagen-onderstellen KSU 401 en KSU 251 te monteren. De onderstellen zijn vanaf april, de KGSV 72 Xact SYM vanaf mei verkrijgbaar.

Download Persbericht "Afkort- en plintenzaag":

2016_04_Metabo_Afkortzaag_KGSV_72_Xact_SYM.zip