Accu-kitpistool KPA 18 LTX

Breukelen, 11.09.2017

Het sterkste accu-kitpistool op de markt

Een uitpersdruk van meer dan 7.000 Newton en een traploze instelling van de uitperssnelheid maken het nieuwe accu-kitpistool KPA 18 LTX van Metabo een nauwkeurige krachtpatser.

Met de KPA 18 LTX, lanceert Metabo de sterkste accu-kitpistool voor het aanbrengen van afdichtings- en lijmmiddelen op de markt. Het kitpistool kan worden gebruikt voor een breed scala van materialen en heeft een uitpersdruk van 7.000 Newton of 740 kg. Door gebruik van de 18 Volt LiHD accu-packs, kunnen professionele gebruikers veeleisende werkzaamheden uitvoeren met het kitpistool zonder afhankelijk te zijn van het stopcontact.

De KPA 18 LTX heeft een Quick wisselsysteem, voor gemakkelijk en snel wisselen tussen foliezakken en patronen. De gebruiker wordt verder ondersteund door een uitperssnelheid tot 10mm per seconde, welke traploos ingesteld kan worden door middel van de triggerknop, waardoor  precieze toepassing van materialen met verschillende viscositeit mogelijk is. De gewenste uitperssnelheid kan ook worden ingesteld door gebruik van het stelwieltje. Dit voorkomt ongecontroleerde uitpersing en zorgt voor de correcte materiaaltoepassing. Het accu-kitpistool is ook voorzien van druppelbescherming om onnodige materiaalverspilling te voorkomen en helpt ook gevoelige oppervlakken te beschermen: Als de gebruiker de schakelaar loslaat, wordt de tandheugel automatisch een beetje teruggetrokken om nadruppelen te voorkomen. Een totaal gewicht van slechts 2,8 kilo en verbeterde ergonomie zorgen voor minder vermoeiend werken.

De nieuwe KPA 18 LTX van Metabo is het sterkste accu-kitpistool op de markt. Hij is beschikbaar als compacte versie met 400ml buis en 310ml patroonhouder of als krachtige versie met 600ml buis.

Download Persbericht "Accu-Kitpistool KPA 18 LTX":

201705_Metabo_KPA_18_LTX.zip