2 x 18 Volt Interface

Breukelen, 23.01.2017

18 Volt of 36 Volt accu-packs: Metabo laat de gebruiker kiezen

Het nieuwe 2x18 Volt platform van Metabo maakt het mogelijk: 36 Volt haakse slijpers en combihamers werken nu ook met twee 18 Volt accu-packs.

Metabo brengt alle 36 Volt accu-machines ook in een variant met een platform voor twee 18 Volt accu-packs op de markt. Zo worden ook grote, extreem krachtige machines onderdeel van de 18 Volt-range, die vandaag meer dan 80 power tools omvat. De eerste twee machines met deze technologie zijn de combihamer KHA 36-18 LTX 32 en de eerste grote haakse accu-slijper ter wereld WPB 36-18 LTX BL 230. Dit is mogelijk dankzij het 2x18 Volt platform van Metabo, die het vermogen van twee 18 Volt accu-packs in de volle 36 Volt omzet. De gebruiker kan altijd vertrouwen op een onbeperkt vermogen van 36 Volt. Alle 36-18 Volt accu-machines zijn nu en in de toekomst 100% uitwisselbaar met de omvangrijke 18 Volt-range. Het voordeel: professionals in de bouw en renovatie kunnen nu zelfs bij zeer zware toepassingen als dakpannen slijpen of grote diameters boren in beton met bestaande 18 Volt accu-packs werken zonder in nieuwe 36 Volt accu-packs te hoeven investeren. Daarbij geldt: hoe hoger de accu-capaciteit, des te langer de looptijd van de machine. Met behulp van het Metabo Ultra-M-systeem herkent de interface de laadtoestand van beide accu-packs en wordt de zwakkere accu-pack tegen overbelasting en diepontlading beschermd. Met twee Metabo LiHD 7.0 Ah accu-packs werken bijvoorbeeld accu-combihamer en haakse slijper zeer lang en krachtig als een machine op netvoeding.

Nieuwe flexibiliteit, beproefd vermogen

Zowel bij de nieuwe combihamer KHA 36-18 LTX 32 alsook bij de grote haakse accu-slijper WPB 36-18 LTX BL 230 profiteren gebruikers van dezelfde voordelen als bij hun tegenhangers met 36 Volt accu-pack. Met de KHA 36-18 LTX 32 boort en beitelt men met 3,1 joule en 4.500 slagen per minuut net zo krachtig als met een 3 kg combihamer op netvoeding. Daarmee behoort de KHA 36-18 LTX 32 tot de snelste in zijn klasse. Ook de haakse slijper WPB 36-18 LTX BL 230 is net als zijn equivalent op 36 Volt net zo krachtig als een 2.400 Watt machine op netvoeding. De grote schijfdiameter van 230 mm en de smalle motorbehuizing maken zaagsneden van max. 77 mm diep mogelijk, ver weg van het stopcontact. Of het nu in de wegenbouw, in de metaalbouw, bij het dakdekken of in de tuinbouw is: met zijn krachtige, volledig ingekapselde koolborstelloze motor met overbelastingsbeveiliging is de machine ook in stoffige omgeving bijzonder robuust en duurzaam.

Met het Metabo Pick+Mix-systeem kan men zowel de combihamer KHA 36-18 LTX 32 alsook de grote haakse accu-slijper WPB 36-18 LTX BL 230 individueel met passende accu-packs, laders en transportoplossingen van de 18 Volt-klasse combineren – zo kiezen professionals enkel wat ze werkelijk nodig hebben. Metabo levert beide nieuwe machines daarnaast als sets met telkens vier accu-packs en twee ASC-Ultra-snelladers.

Download Persbericht "2 x 18 Volt Interface":

2017_01_Metabo_Accu-machines_36-18_Volt.zip